Използването на парфюми може да даде приятен аромат на вашия дом, офис и дори на себе си. Направен е от смес от ароматни етерични масла и ароматни съединения. Обикновено е в течна форма.
История на парфюмерията във Франция
Въпреки липсата на слава, френският парфюм има богата история. Град Грас, на Френската Ривиера, се смята за световната столица на парфюмите. Топлият климат на региона позволява отглеждането на сладко ухаещи цветя, което е от съществено значение за производството на парфюми.
Парфюмерийната индустрия във Франция се развива поради необходимостта да се скрие човешката миризма. Ранните парфюми са базирани на едно основно естествено етерично масло. По-късно ароматите се смесват с дестилиран алкохол и вино. След това се продаваt в малки бутилки на високи цени.
През шестнадесети век ароматизираните пасти се образуват чрез накисване. След това те се филтрират и превръщат в ароматни масла. През деветнадесети век са били въведени нови материали и производствени техники, което довежда до голяма промяна в парфюмерийната индустрия.
Връхни нотки
Сред многото компоненти на един парфюм, горните нотки са може би най-важните. Това са нотките, които представят аромата и също така помагат да се определи сюжетната линия на аромата. Те обикновено се състоят от етерични масла.
Например, маслото от червен портокал е често срещана връхна нотка в парфюма. Известно е, че има няколко ползи за здравето, включително антибактериални свойства. Ароматът му е едновременно сладък и пикантен. Използван е в много парфюми, от Envy Me на Gucci до Escape на Calvin Klein.
Одеколони, които съдържат най-много връхни нотки, са склонни да издържат най-дълго върху кожата, докато тези с най-малко, обикновено издържат най-малко време. Това е така, защото повърхностните елементи обикновено са с по-малка молекула и следователно се изпаряват по-бързо от другите.
Основни нотки
Често най-лесният начин да разберете един парфюм, е да погледнете подробно опаковката. Въпреки че има много видове съставки, три основни елемента се открояват. Всеки от тези елементи добавя определено качество към аромата.
Връхната нотка е първата, която се появява след нанасяне на аромата. Тя е лека, свежа и приятна. В зависимост от концентрацията на парфюма, тя може да се задържи от няколко минути до няколко часа.
Основната нотка е средата на аромата и обикновено е комбинация от флорални и плодови тонове. Целта й е да предпази горната нотка от разреждане. Понякога се влива и с подправки.
Базови нотки
Известни като „сърцето“ на аромата, средните нотки в парфюмите работят, за да добавят хармония и жизненост към останалите. Те обикновено са флорални, плътни и добре заоблени. Често се придружават от дървесни аромати. Помагат за баланса на топлината, която долното ниво на аромата придава.
Повърхността, от друга страна, е лека и свежа. Тя обикновено се взема от семейства цитрусови плодове или пресни билки. Те са първият аромат, който усещате, когато нанесете парфюма. Обикновено избледняват за около 15 до 20 минути. Вероятно ще останат върху кожата от четири до шест часа.
Концентрация
По принцип парфюмът е аромат, състоящ се от комбинация от различни ароматни вещества. Това представляват ароматни етерични масла, алкохол, разтворители и други химикали.
Обикновено в името на парфюма присъства вида на аромата, името на производителя, обема и датата на производство. Например, Molecule 05 от Escentric Molecules се води като Eau de Toilette.
В повечето страни обемът на парфюма се посочва в милилитри. В американската система стойността в милилитър е малко по-голяма.
Силаж
Вероятно един от най-важните аспекти на всеки парфюм е силата. Силажът е следа от аромат, която остава след себе си от човек, носещ аромат. Това е мярка за това колко добре се разпространява.
Не винаги е лесно да се идентифицира, но си струва усилието. Познаването на силата на аромата, може да ви помогне да решите колко да нанесете. Можете да избирате от няколко различни нива на силаж, от минимално до силно.
Най-добрата сила е тази, която е едновременно елегантна и фина. Този тип силаж не е преобладаващ, но все пак се слива добре с потребителя. То е и отличителната му черта.