От най-ранна възраст децата се докосват до музиката. Пеенето на приспивни песнички, детски песнички и дори забавни измислени песнички са важна част от живота им. Докато растат, въвеждането на детски музикални инструменти в играта им е естествена прогресия. Да можем да свирим, да тропаме и да издаваме шум с различни детски дървени музикални инструменти помага на нашите деца да учат по много начини.

Как музикалните инструменти помагат за развитието на детето?

Помага на тялото и ума да работят заедно. Излагането на децата на музика по време на ранното им развитие им помага да научат звуците и значенията на думите. Танцуването на музика помага на децата да развият двигателните си умения, като същевременно им позволява да практикуват себеизразяване. За деца и възрастни музиката помага за укрепване на паметта.

Mузикални инструменти за предучилищна възраст

Ползите от музикалното образование се простират далеч отвъд детството и остават за цял живот. Доказано е, че музикалното образование има много предимства, като абстрактно мислене и креативност. Децата с музикално обучение имат по-голяма способност да слушат ежедневно. Музиката ангажира и двете страни на мозъка и предизвиква децата да се съсредоточат едновременно върху множество задачи.

Музикални инструменти за деца със специални нужди.

Децата със специални нужди, като физически, емоционални или интелектуални проблеми, реагират на музиката и могат да я свирят, но остава важен въпрос. Какви инструменти са най-подходящи за тези деца и защо?

Въпреки трудностите, децата с различни увреждания могат да се научат да свирят на музикални инструменти и да участват в училищни музикални програми.

Учителите по инструментална музика могат успешно да обучават ученици с различни увреждания да свирят на оркестрови инструменти, като правят малки модификации в традиционните инструментални техники за преподаване и използват използвани техники главно в специалното образование.

Как да представим музикален инструмент на малко дете?

Опитайте се да изложите децата си на музика от различни епохи и култури. След това помолете детето си да идентифицира поне един музикален инструмент. В зависимост от музиката, можете да разширите тази дейност, като комбинирате слушане с танц или движение, като пляскане, водене или тропане с крака.

Източник: prosound.bg